Focus on Values

De blogsite voor bedrijven met een focus op waarde!

Tips voor een succesvolle beursdeelname

Sta je binnenkort op een beurs? In dit artikel geven we je een aantal tips voor een succesvolle beursdeelname.

Maak geen aannames

Het is mogelijk dat sommige bezoekers nog nooit van je bedrijf hebben gehoord. Wanneer je je aan het voorbereiden bent op een beurs, wees dan kritisch over je bedrijf ten opzichte van de bezoekers van de beurs. Verdiep je in de bezoekers. Denk hierbij aan:

  • Bevinden ze zich in jouw belangrijkste regio of regio’s?
  • Hebben ze een beslissende rol?
  • Zijn het influencers?

Efficiënte boodschap

Zorg ervoor dat je een efficiënte boodschap hebt door je voor te bereiden op de mensen die:

  • Je bedrijf al kennen, maar het product niet.
  • Je product/dienst misschien nodig hebben, maar het merk niet kennen.
  • Nog nooit van je bedrijf en merk gehoord hebben.

Probeer al vroeg in het gesprek te bepalen in welke groep ze vallen. Dit kan je helpen je doel te bereiken.

Huidige klanten

Vertel aan je klanten dat je aan de beurs deelneemt. Dat kan via bijvoorbeeld een nieuwsbrief of nieuwspagina op je website. Informeer vooral de klanten die zich vlakbij de beurs bevinden. Wanneer klanten je komen bezoeken op de beurs heeft dat een aantal voordelen. Zo kunnen zij jouw bedrijf aanbevelen aan anderen. Het is de beste reclame!

De stand

Een drukke, opdringerige stand zou de aandacht kunnen trekken, maar dat is niet altijd een goede zaak. Soms kan eenvoud een belangrijke onderscheidende factor zijn. Wat bij het bouwen van je stand belangrijk is, is dat de stand past bij jouw bedrijf en product/dienst. Kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Klik hier voor betaalbare standbouw op maat.

Games zijn trouwens een geweldige manier om bezoekers naar je stand te trekken. Zorg er wel voor dat de game enige relevantie heeft met je bedrijf en/of boodschap.

Follow-up

Het kan zijn dat er op een beurs heel veel concurrenten staan. Zorg daarom voor een snelle en goede follow-up, zodat je hen een stapje voor bent.

BedrijfExpert • maart 29, 2018


Previous Post

Next Post