Focus on Values

De blogsite voor bedrijven met een focus op waarde!

Narrowcasting als ultieme communicatiemiddel

Narrowcasting als ultieme communicatiemiddel

In een bedrijfsomgeving van digitalisering worden narrowcasting schermen steeds meer ingezet om werknemers te betrekken in wat er zich afspeelt binnenin de organisatie. Wat houdt deze nieuwe manier van communiceren nu precies in en hoe gebruik je hem het best?

Narrowcasting als intern communicatiemiddel

Het is belangrijk om je medewerkers te betrekken bij het reilen en zeilen van je bedrijf. Indien je niet onnodig wil bijdragen aan de soms onophoudelijke stroom mails, zijn narrowcasting schermen de ideale tool om hen te informeren. Dit draagt meteen bij tot het ontwikkelen van een bedrijfscultuur en een sterke identiteit. Indien je dit wenst kan je nut van het systeem nog meer gaan verruimen en je schermen gebruiken om werknemers te gaan feliciteren met hun verjaardag of een geleverde prestatie. Kleine gebaren die hun effect niet missen en voor een grotere betrokkenheid zorgen.

Strategische posities om narrowcasting schermen op te stellen

Een narrowcasting scherm mag je niet op een willekeurig gekozen plaats zetten als je het volledige potentieel van het systeem wenst te gebruiken. Aan het koffieapparaat of in de wachthal voor de lift kan het personeel snel geïnformeerd worden over het laatste bedrijfsnieuws. Locaties waar veel werknemers passeren zijn ideaal om hen te voorzien van relevante informatie. Afhankelijk van het doel van je boodschap kan je scherm een ander dashboard tonen. Indien de boodschap over een fundamentele ingreep gaat in je bedrijf kunnen meerdere schermen dezelfde boodschap tonen zodat die onbewust langer blijft hangen. 

Verzorgen van de externe communicatie

Dat narrowcasting oplossingen biedt voor communicatie op twee verschillende vlakken is een extra drijfveer voor bedrijven om er gebruik van te maken. Als bedrijf of instelling valt er altijd wel iets te communiceren naar (potentiële) klanten toe en andere externe stakeholders. In de inkomhal van je bedrijf kan een narrowcasting scherm als eyecatcher worden opgesteld die zowel vacatures, bepaalde acties als videos kan tonen. Wanneer je nog een stap verder gaat, biedt een interactief scherm de ideale afleiding tijdens het wachten. Je haalt het onderste uit de kan indien je ook effectief tot actie kan overgaan. 

Verwacht geen wonderen

Zoals zo vaak het geval is, zal het gebruik van enkel en alleen deze schermen je bedrijf niet zomaar de gewenste betrokkenheid en cultuur geven. Het is wel een extra troef die je zonder al te veel moeite kan gaan uitspelen in combinatie met andere gekende of reeds geïmplementeerde communicatietools.

Bron: https://www.tss.nl/

BedrijfExpert • juli 6, 2020


Previous Post

Next Post