Focus on Values

De blogsite voor bedrijven met een focus op waarde!

Bedrijfsfilmpje Zwolle

Waarom je móét investeren in een bedrijfsfilmpje

Als bedrijf heb je een missie. Je kunt iets voor elkaar krijgen waar je publiek behoefte aan heeft. Er is alleen één ding: je moet je publiek hiervan op de hoogte brengen. Merk je dat die wekelijkse nieuwsbrief, talloze blogposts en evenzoveel verwijzingen op social media niet het gewenste effect sorteren? Dan wordt het tijd om het over een andere boeg te gooien. Een multimediale boeg. Met een bedrijfsvideo kun je jouw imago in één klap een enorme boost geven. En er zijn nog meer redenen!

Bedrijfsfilmpje Zwolle

Content ‘snacken’

Je staat vast weleens ergens te wachten. Bij de bushalte, op het station, achteraan in de rij van de kassa, noem maar op. Wat doe je dan? Juist, je pakt je telefoon. Haast uit een soort van automatisme grijp je ‘m uit je broekzak. Even door Facebook scrollen, de nieuwste foto’s op Instagram bekijken, wellicht een nieuwsappje openen. Maar hoe vaak klik je nu daadwerkelijk op een artikel? Zelden toch? Daar durf ik wel geld op in te zetten.

Lezen kost namelijk tijd en aandacht. En je bent op die momenten niet écht op zoek naar nieuws of info. Nee, je doodt gewoon de tijd op je telefoon. Wat je wellicht wél doet is af en toe een videootje aanklikken. Het kijken van zo’n filmpje kost namelijk veel minder cognitieve inspanning. Het kijken van een video dient dan ook veeleer als vermaak dan als informatievoorziening. Tenminste, voor je gevoel. Onbewust sla je namelijk wel degelijk de info uit de video op. Dat geldt ook voor je potentiële klanten. Door een goede bedrijfsvideo te delen op social media heb je bovendien een enorm bereik!

Niet alleen je klanten houden van video’s

Nee, ook Google weet je promotievideo te waarderen! Video’s doen het namelijk steeds beter in de zoekresultaten, omdat gebruikers er ook steeds meer naar op zoek zijn. Waar je voorheen video’s kon vinden door via het speciale video-tabje van Google te zoeken, verschijnen ze nu ook tussen de ‘normale’ zoekresultaten. Met de juiste omschrijving en metadata, waarin je de relevante zoekwoorden verwerkt, kun je je bedrijfsvideo dus ook inzetten voor SEO-doeleinden.

Laat een bedrijfsvideo maken door professionals

Begrijpelijkerwijs zal niet iedere ondernemer in staat zijn zelf een goede bedrijfsvideo te maken. Film maken is immers een vak. Maar gezien de winst die je uit je bedrijfsvideo kunt halen is het zeker de moeite waard om erin te investeren. Red Diamonds is bijvoorbeeld een bedrijf dat je kunt inschakelen voor een hoogwaardig promotiefilmpje in Zwolle.

BedrijfExpert • april 8, 2019


Previous Post

Next Post