Focus on Values

De blogsite voor bedrijven met een focus op waarde!

Waar moet je opletten bij een zakelijk Instagram account?

De afgelopen jaren is ons social media gebruik drastisch toegenomen. We zijn steeds vaker online en brengen er steeds meer tijd door. Onderzoekers verwachten dat het social media gebruik de komende jaren nog meer zal toenemen. Vooral Instagram zal in populariteit stijgen. Dit biedt een heleboel kansen voor ondernemers. Met een zakelijk Instagram account kun je een specifieke doelgroep aanspreken en duurzame klantrelaties opbouwen. Maar waar moet je beginnen en waar moet je opletten? Elk social media netwerk is uniek en zet je zakelijk anders in. Daarom wordt door steeds meer specialistische bedrijven een Instagram training gegeven waarin je leert Instagram op de juiste manier zakelijk in te zetten.

 

Heeft jouw bedrijf al een zakelijk Instagram account?

Wereldwijd heeft Instagram 800 miljoen maandelijkse gebruikers en 500 miljoen dagelijkse gebruikers, aldus Emerce. Ook ondernemers maken steeds meer gebruik van Instagram. Instagram is in de eerste plaats een mobiel platform en focust zich op foto’s en sinds een aantal jaar ook op video’s. Door het laagdrempelige mobiele gebruik, is het platform met name onder jongeren erg populair. Naast jongeren zijn ook veel creatieve ondernemers, zoals fotograven en kunstenaars, actieve Instagram gebruikers. Instagram wordt dus door specifieke doelgroepen gebruikt. Daarom is het belangrijk vooraf goed na te denken over het doel en de doelgroep van je zakelijke Instagram account. Een Instagram training kan je helpen om het doel en de doelgroep helder te formuleren.

 

Tips voor het opzetten van een zakelijk Instagram account

Om een bedrijfspagina aan te kunnen maken, heb je volgens Adformatie eerst een persoonlijk account nodig. Dit moet een openbaar account zijn. Zorg er bij het aanmaken van de bedrijfspagina ook voor dat je links naar je website en andere social media kanalen toevoegt. Zo kunnen mensen, bij het bekijken van jouw bedrijfspagina, rechtstreeks naar je website gaan. Vergeet bij het plaatsen van foto’s of video’s niet om hashtags toe te voegen. Door hashtags te gebruiken, zal de interactie met je doelgroep toenemen.

 

BedrijfExpert • december 7, 2017


Previous Post

Next Post