Focus on Values

De blogsite voor bedrijven met een focus op waarde!

0

Online klantbeleving

Uit eigen ervaring, die van mijn klanten en collega’s weet ik dat (potentiële) klanten graag een kijkje achter de schermen van je bedrijf willen nemen. Ze zijn nieuwsgierig en willen je bedrijf graag beter leren kennen. Veel bedrijven werken dan ook aan een zo hoog mogelijke online klantbeleving. Vooral voor potentiële klanten is het belangrijk dat ze vooraf weten wat ze kunnen verwachten. Met een virtuele tour help je je klanten verder, want hiermee geef je ze eenvoudig een kijkje achter de schermen. In dit artikel vertellen we je er meer over.

Wat is een virtuele tour?

Met virtuele tours geef je mensen een rondleiding door een ruimte of gebouw. Denk hierbij aan: hotels, restaurants, scholen, sportscholen, showroom, woning, buitenlocaties of een ander bedrijfspand. Op deze manier kunnen potentiële klanten de locatie alvast online bekijken. Met een virtuele tour kun je de bezoekers van je website overtuigen om tot actie over te gaan.

De voordelen

Een virtuele tour is dus eigenlijk een online rondleiding. Maar wat zijn de voordelen? We hebben ze voor je op een rijtje gezet:

  • Je vergroot je zichtbaarheid in Google Zoeken
  • Je vergroot je vindbaarheid in Google Maps
  • Het klantvertrouwen in je bedrijf stijgt
  • Eenvoudig toe te voegen op je website
  • Het is mogelijk je virtuele tour toe te voegen op social media. Denk hierbij aan: Facebook en Twitter.

Hoe vergroot ik mijn online klantbeleving?

Vandaag de dag heeft zowel de offline als online klantbeleving invloed op het succes van een bedrijf. Tegenwoordig gaat het niet alleen om het vervullen van de productbehoefte (denk aan: product en prijs), maar ook om de kernwaarden van een bedrijf. Waar staat het bedrijf voor? En wat straalt het bedrijf uit? Alles waarbij de klant online in aanraking komt met jouw bedrijf vormt de online klantbeleving. Wil jij de online klantbeleving van jouw bedrijf vergroten met een virtuele tour? Klik dan hier!